Το ήξερες ; 3 λόγοι που πρέπει να τρώμε καθιστοί

What-Should-I-Eat-Drink-During-My-Eating-Window

Το να τρως καθιστός είναι από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για το σώμα σου και τη διατροφή σου. Αυτό μπορεί να φαίνεται δύσκολο σε μία καθημερινότητα που οι ρυθμοί επιβάλλουν να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση, αλλά ακριβώς επειδή κινούμαστε με τέτοιο τρόπο, είναι σημαντικό το φαγητό να είναι μία παύση από τα πάντα, μία στιγμή ηρεμίας και φροντίδας. Σίγουρα, αυτό δε μπορεί να συμβεί τρώγοντας στα όρθια, ενώ παράλληλα σκεφτόμαστε ή ασχολούμαστε με ένα σωρό άλλα πράγματα.

Παίρνοντας χρόνο για τα γεύματά μας ώστε να καθίσουμε σε ένα χώρο (ιδανικά τραπέζι και όχι στο χώρο όπου εργαζόμαστε), έστω και αν αυτός ο χρόνος είναι 10-15 λεπτά, έχουμε σημαντικά οφέλη για το σώμα, την υγεία αλλά και την ψυχολογία μας.

Πέψη και μάσηση

Έχουμε σίγουρα όλοι ακούσει πόσο σημαντικό είναι να μασάμε καλά την τροφή μας. Πράγματι, η μάσηση βοηθά την καλύτερη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών αλλά και στη διευκόλυνση της πέψης.

Η διαδικασία του φαγητού (θα έπρεπε να) απαιτεί για το σώμα μας συγκεκριμένο χρόνο, καθώς δεν τελειώνει όταν σταματήσουμε να τρώμε. Όταν γευματίζουμε καθισμένοι στο τραπέζι και παίρνοντας τον ανάλογο χρόνο, μασάμε το φαγητό μας καλύτερα, και διευκολύνουμε σαφώς το στομάχι να διασπάσει την τροφή. Έτσι, προστατευόμαστε από μετέπειτα καούρες και πεπτικές ενοχλήσεις.

Η ταχεία κατανάλωση του φαγητού ‘’στα όρθια’’ μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και αέρια, καθώς και να δυσχεράνει την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, αλλά και ενισχύει την αεροφαγία.

Τείνουμε να τρώμε λιγότερο και να χορταίνουμε

Εκτός του ότι αυξάνεται ο ρυθμός με τον οποίο καταναλώνουμε την τροφή, όταν γευματίζουμε όρθιοι συνήθως τρώμε και περισσότερο. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι δε μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε την ποσότητα που καταναλώνουμε, σε συνδυασμό φυσικά με το στρες την καθημερινότητας που βρισκόμαστε (και από την οποία δεν κάναμε το απαραίτητο ‘’διάλειμμα’’ για να γευματίσουμε) και συχνά ξεσπάμε στο φαγητό. Ειδικότερα όταν δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο (ποσοτικά και ποιοτικά) γεύμα μπροστά μας, αλλά ‘’τσιμπαμε’’ όρθιοι, είναι πολύ εύκολο να χάσουμε το μέτρημα, να δυσκολευόμαστε να χορτάσουμε και τελικά, να μην έχουμε καμία αντίληψη ότι η όλη διαδικασία ήταν διαδικασία γεύματος.

Το γεύμα στο τραπέζι, επιτελεί έναν πολύ σημαντικό ρόλο: επιτρέπει στον εγκέφαλο να συνειδητοποιήσει ότι τρώμε, και να ενεργοποιήσει τα κέντρα απόλαυσης και κορεσμού-και έτσι, μπορεί να μας γλιτώσει από υπερφαγίες, να επιφέρει πιο γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού και να μας προστατεύσει από ξέσπασμα πείνας στα επόμενα γεύματα.

Φροντίδα εαυτού

Ακόμα και αν τρώμε μόνοι, το γεύμα είναι η φροντίδα που δείχνουμε εμείς οι ίδιοι στο σώμα μας- κάνοντάς το βιαστικά, στο όρθια, φαίνεται σαν να στερούμε από το σώμα και το μυαλό μας τη σημασία που έχει η θρέψη τους. Η διαδικασία του γεύματος δεν καλύπτει μόνο τις βιολογικές μας ανάγκες, αλλά και τις συναισθηματικές: πέρα από απόλαυση, συχνά είναι η αφορμή να καθίσουμε στο τραπέζι (μόνοι ή με κοντινά μας πρόσωπα) και να μοιραστούμε όχι μόνο το φαγητό αλλά, κυρίως, τον χρόνο μας.

Τρώγοντας ‘’στα όρθια’’, το γεύμα μοιάζει σαν αγγαρεία, σαν μία ακόμα ρουτίνα που πρέπει να διεκπεραιώσουμε βιαστικά μέσα στη μέρα μας, χωρίς φροντίδα, χωρίς απόλαυση και χωρίς, στην ουσία, να αντιλαμβανόμαστε ότι -και τι- τρώμε. Είναι σημαντικό να μυρίσουμε, να γευτούμε και να απολαύσουμε το φαγητό. Όπως προαναφέρθηκε, ειδικά με τους σύγχρονους τρόπους ζωής, όπου μέσα στην ημέρα τα πράγματα που θα κάνουμε για εμάς είναι ελάχιστα, το να πάρουμε τον χρόνο να καθίσουμε με μία ηρεμία να καταναλώσουμε το γεύμα μας, ίσως είναι από τα πλέον σημαντικούς αλλά και απλούς τρόπους να μας φροντίσουμε.



There are no comments

Add yours

Facebook