Διατροφή και ανδρική γονιμότητα: Ποιες τροφές πρέπει να λαμβάνονται και ποιες πρέπει να αποφεύγονται ;

nordwood-themes-1394858-unsplash_1200x675_acf_cropped

Σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Imperial College του Λονδίνου διαπιστώθηκε πως το σπέρμα στείρων ανδρών που βρίσκεται στους όρχεις, είναι εξίσου υγιές με το γόνιμο ανδρικό.

Ωστόσο, όταν ταξιδεύει μέσα από μια σειρά αγωγών για να φύγει από το σώμα, φτάνει κατεστραμμένο. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι κάτι παράξενο και τοξικό συμβαίνει σε αυτό το μονοπάτι.
Ενώ αυτό απαιτεί περισσότερη έρευνα, υπάρχουν πράγματα που μπορούν να κάνουν οι άνδρες τώρα για να προσπαθήσουν να ενισχύσουν τη γονιμότητά τους – όπως η διατροφή.

Μια καλή διατροφή είναι τόσο σημαντική για την υγιή ανάπτυξη του σπέρματος. Η ποιότητα είναι πιο σημαντική από την ποσότητα και πιστεύεται ότι οι άνδρες με συγκριτικά χαμηλό αριθμό σπερματοζωαρίων μπορούν ακόμα να είναι γόνιμοι εάν το σπέρμα είναι σε καλή κατάσταση.

Τα σπερματοζωάρια είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε βλάβες του DNA από τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, γνωστό ως οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες είναι ουσιαστικά αποτέλεσμα μιας ανισορροπίας μεταξύ της παραγωγής ελεύθερων ριζών και της ικανότητας του σώματος να εξουδετερώνει τις βλαβερές επιδράσεις τους, μέσω της δράσης των αντιοξειδωτικών.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή μόρια που συνδέονται με κυτταρική καταστροφή και υψηλά επίπεδα που θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία και τη βιοδιαθεσιμότητα του σπέρματος. Αιτίες περιλαμβάνουν κακή διατροφή, ρύπους όπως το κάπνισμα, περιβαλλοντικά χημικά και κακές διαδικασίες αποτοξίνωσης από το σώμα.

Το σπέρμα περιέχει συνήθως αντιοξειδωτικά για την προστασία του σπέρματος από τις ελεύθερες ρίζες και εάν με κάποιο τρόπο αυτό το φυσικό αμυντικό σύστημα έχει μειωθεί, η επίδραση στο σπέρμα μπορεί να είναι εξαιρετικά επιζήμια. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να αφαιρεθούν τα πιθανά αίτια της βλάβης των ελεύθερων ριζών μέσω μιας διατροφής υψηλής σε αντιοξειδωτικά.

Ας δούμε μερικά τρόφιμα που μπορούν να το κάνουν αυτό:

Οι τομάτες
Οι ντομάτες είναι μια από τις καλύτερες πηγές τροφίμων του αντιοξειδωτικού λυκοπένιου. Έχουν διεξαχθεί αρκετές μελέτες για το λυκοπένιο και την ανδρική γονιμότητα, την κινητικότητα, τη δραστηριότητα και τη δομή του σπέρματος. Το λυκοπένιο είναι διαθέσιμο σε μαγειρεμένες ή επεξεργασμένες ντομάτες, γι αυτό χρησιμοποιήστε τον πουρέ από ντομάτα και προσθέστε ελαιόλαδο για να βοηθήσετε στην απορρόφηση αυτού του λιποδιαλυτού αντιοξειδωτικού.

Τα καρύδια
Τα καρύδια είναι πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα και σύμφωνα με τη μελέτη της Εταιρείας για τη Μελέτη της Αναπαραγωγής, η κατανάλωση 75g καρυδιών (περίπου μια χούφτα) καθημερινά συνδέεται με αυξημένη ζωτικότητα, κινητικότητα και μορφολογία σπερματοζωαρίων. Είναι ένας τρόπος για να προσθέσετε γεύση στις σαλάτες και να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να διαχειριστεί τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Οι σπόροι κολοκύθας
Οι σπόροι κολοκύθας έχουν υψηλή περιεκτικότητα από ψευδάργυρο, ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη σπέρματος και στην παραγωγή τεστοστερόνης. Είναι επίσης πλούσιοι σε πολλά βασικά μέταλλα και βιταμίνες. Επιλέξτε ακατέργαστους , οργανικούς σπόρους κολοκύθας για βέλτιστη θρεπτική αξία και πασπαλίστε σε δημητριακά, σαλάτες και στο γιαούρτι σας.

Η φακή
Οι φακές αποτελούν μια από τις πλουσιότερες τροφικές πηγές φυλλικού οξέος (φυσικό φολικό οξύ) που είναι εξίσου σημαντική για την ανδρική γονιμότητα. Έχει βρεθεί ότι οι άνδρες που έχουν χαμηλότερη πρόσληψη φυλλικού οξέος από τη διατροφή τους έχουν υψηλότερα ποσοστά χρωμοσωμικών ανωμαλιών στο σπέρμα τους. Οι φακές είναι επίσης μια μεγάλη χορτοφαγική πηγή πρωτεϊνών και ινών.

Κράνμπερι ή Βακκίνια
Τα βακκίνια είναι πηγή ισχυρών αντιφλεγμονωδών αντιοξειδωτικών, όπως η κουερσετίνη και η ρεσβερατρόλη. Μελέτες δείχνουν ότι η κουερσετίνη μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση υγιών σπερματοζωαρίων συμπεριλαμβανομένης της κινητικότητας και της ποιότητας και η ρεσβερατρόλη έχει βρεθεί ότι βελτιώνει τον αριθμό και την κινητικότητα του σπέρματος. Συμπεριλάβετε μια χούφτα κράνμπερι στο ημερήσιο διαιτολόγιό σας.

Το νερό
Ένας από τους απλούστερους τρόπους βελτίωσης του αριθμού και της ποιότητας του σπέρματος είναι να πίνετε αρκετό νερό. Το σπέρμα είναι βασισμένο στο νερό και η αυξανόμενη κατανάλωση υγρών μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της εκσπερμάτωσης και στη βελτίωση της παραγωγής σπέρματος.

Το ρόδι
Το ρόδι έχει από καιρό θεωρηθεί superfood, λόγω του υψηλού αντιοξειδωτικού του περιεχομένου που μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος, να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και να μειώσει τη φλεγμονή. Η έρευνα δείχνει ότι το ρόδι προκαλεί αύξηση της τεστοστερόνης, βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος και αυξάνει τη σεξουαλική κίνηση και τη διάθεση και στα δυο φύλα. Πιείτε ένα ποτήρι καλής ποιότητας, 100% φυσικού χυμού από ρόδι καθημερινά.

Η μαύρη σοκολάτα
Η μαύρη σοκολάτα είναι μια πλούσια πηγή του αμινοξέος L-αργινίνη, που μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να αυξήσει τον όγκο της εκσπερμάτωσης και να βελτιώσει τον αριθμό και την κινητικότητα του σπέρματος. Όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα, τόσο καλύτερα! Δοκιμάστε μαύρη σοκολάτα περιεκτικότητας 85%.

Τι πρέπει να αποφύγετε:

Καφεΐνη
Αν και μελέτες δείχνουν ότι η καφεΐνη δεν επηρεάζει δυσμενώς τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, την ικανότητα να κολυμπήσουν ή το σχήμα του σπέρματος, μια αμερικανική μελέτη διαπίστωσε ότι η υψηλή κατανάλωση καφεΐνης φαίνεται να μειώνει τις πιθανότητες κλινικής εγκυμοσύνης κατά την διάρκεια εξωσωματικής εγκυμοσύνης. Έτσι και οι δύο προσπαθήστε να κρατήσετε ένα μόνο φλιτζάνι καθημερινά.

Ασπαρτάμη (αναψυκτικά διαίτης)
Οι έρευνες δείχνουν ότι η ασπαρτάμη (γλυκαντικό που χρησιμοποιείται ευρέως σε ποτά διαίτης) συνδέεται με χαμηλότερο αριθμό σπερματοζωαρίων και μπορεί να συμβάλει στη βλάβη του σπέρματος του DNA. Η έρευνα δείχνει ότι οι άνδρες που καταναλώνουν περισσότερα αναψυκτικά οποιουδήποτε είδους (με ζάχαρη ή χωρίς) τείνουν να έχουν μικρότερο αριθμό σπερματοζωαρίων.



There are no comments

Add yours

Facebook