Τέσσερις μπάρες δεν θα έχει μόνο η Kit Kat! Η Ελλάδα έκαψε το σήμα της σοκολάτας

Το γνωστό σχήμα της αγαπημένης σοκολάτας Kit Kat μπορεί πλέον να χρησιμοποιείται όχι μόνο την Nestlé και από άλλες εταιρείες!

Η σοκολάτα που έγινε γνωστή με το μότο «Κάντε ένα διάλειμμα. Κάντε ένα Kit Kat» είχε το γνωστό σήμα κατατεθέν με τα τέσσερα »δάχτυλα». Τέσσαρα στικ σοκολάτας ενωμένα και αποτελεί την αγαπημένη γκοφρέτα πολλών καταναλωτών εδώ και πολλά χρόνια.

Kit Kat

Η Nestle, η ιδιοκτήτρια εταιρεία ζήτηση να κατοχυρώσει και επίσημα το σχήμα της σογκοφρέτας. Ζήτησε το σχήμα της Kit Kat να είναι το αποκλειστικό της trademark, να μην μπορεί να το χρησιμοποιήσει άλλη σοκολάτα.

Η προσπάθεια της αυτή δεν αποδείχτηκε τελικά κερδοφόρα, και σε αυτό είχαμε κάποιο ρόλο και εμείς οι Έλληνες!

Η Nestle από την μεριά της ισχυρίζεται ότι το σχήμα της σοκολάτας παραπέμπει μόνο στην Kit Kat από το έτος κυκλοφορίας της το 1935! Αυτός είναι και ο λόγος που ξεκίνησε αυτή την μεγάλη έρευνα για να το αποδείξει.

Σύμφωνα με την έρευνα το 90% των συμμετεχόντων έδειχαν το σχήμα της Kit Kat με τις τέσσερις μπάρες και την αναγνώριζε αμέσως!

Ωστόσο το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ δεν δέχτηκε ότι αυτό ήταν αρκετό για να κατοχυρωθεί το σχήμα στη σοκολάτα.

Kit Kat

Μάλιστα σύμφωνα με το Δικαστήριο, είχε σημασία ότι υπήρξαν χώρες που δεν αναγνώριζαν την Kit Kat και αυτό στρεφόταν κατά της εταιρείας. Ποιες χώρες από όλη την Ευρώπη ήταν οι μόνες που δεν αναγνώριζαν το σχήμα της Kit Kat; Μόνο το Βέλγιο, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα!

kit kat

Η κόντρα με την Cadbury

Πίσω από αυτή την ιστορία κρύβεται μία μεγάλη κόντρα με την Cadbury. Το 2007, η Cadbury Schweppes ζήτησε από το EUIPO να κηρύξει άκυρο το σήμα «Kit Kat 4 barres». Κάτι το οποίο το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ το 2006 δέχθηκε να καταχωρίσει για τα εξής προϊόντα: «γλυκίσματα, είδη αρτοποιίας, γλυκά, μπισκότα, κέικ, βάφλες».

Το 2012, το EUIPO απέρριψε την αίτησή της, κρίνοντας ότι το σήμα της Nestlé είχε αποκτήσει διακριτικό χαρακτήρα. Και αυτ’ο λόγω της χρήσης που του είχε γίνει εντός της Ένωσης. Η Mondelez άσκησε ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου προσφυγή με αίτημα την ακύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κάπως έτσι η Kit Kat έχασε τη μάχη.

cadbury

Σύμφωνα με το Γενικό Δικαστήριο η ανάλυση του EUIPO δεν ήταν έγκυρη. Στο μέτρο που αυτό παρέλειψε να εξετάσει πώς το ενδιαφερόμενο κοινό αντιλαμβανόταν το σήμα. Συγκεκριμένα, σε χώρες όπως το Βέλγιο, η Ιρλανδία, η Ελλάδα και η Πορτογαλία, και, αφετέρου, να αξιολογήσει τα αποδεικτικά στοιχεία που είχαν προσκομιστεί σε σχέση με τα εν λόγω κράτη μέλη.

Έτσι, το γνωστό σχήμα της αγαπημένης σοκολάτας μπορεί να χρησιμοποιείται εκτός από τη Nestlé και από άλλες εταιρείες στην Ευρώπη.



There are no comments

Add yours